Idag hände det

Hej igen!

Vakansen ringde mig imorse och 40 minuter senare var jag på jobbet, stresståligt och spontant. Som jag vill ha det..
Lämnade S med Lykke och tvätt, stackarn som också har onda foten efter lite för mycket lek. Kan tilläggas att damen skulle lämnas 15 minuter tidigare för första dagisfotot, väntar spänt på bilderna.


Och till ämnet. Lykke blev biten på dagis och går omkring med fetaste bitmärket på kinden. Men jag visste ju om det, att det skulle förr eller senare. Men kan medge att det kändes skumt att det var bästa lekkamraten och inte klandrar jag denna flicka, inte alls. Lykke kommer bita andra barn också, förmodligen. Dagis förklarade för S, mamman ursäktade S, men hon hade även en poäng i det hon sa om att det händer alla barn och föräldrar. Det tar jag.
Man kan påpeka att bitas, nypas, slåss och alltdärtill inte är okej, jag tror inte att sådana saker går att förhindra.

Jag var monster på dagis. Bet, nöp och svor. Varför kan undras..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0