Hjärtmottagningen



Första dagisfotot på Prinsessan. Så söt att jag dör för en stund.
J.a.g ä.l.s.k.a.r d.i.g.
Korten droppade ner i brevlådan i förra veckan och jag hoppade alldeles tokigt!


Som ni ser så är Lykke inte alls lik mig, utan pappa rakt igenom.
Möjligtvis näsan och ögonbrynen är ifrån mig.
Jag valde ett stort fotn sen fyra-fem dubletter sen småbilder för att släkten ska få några.
Mamma, Pappa och M. Och Gudmor såklart med det stora behåller jag själv sen får resten slåss ;)

Godmorgon!

Jag känner mig nått sånär utvilad idag även om jag fick en sju timmars sömn, det brukar ju inte hända ofta.
Men mitt emellan är nog min sak för det räddar på dagen och senkvällen och det är huvudsaken för mig.

Senare i em ska jag iväg till Hjärtmottagningen för andra gången. Jag har inte berättat det men i somras på
jobbet hände det saker som jag blev otroligt chockad av, jag fick upp det flera gånger med skakningar och migrän. Jag jobbade vidare och väl hemma ringde jag sjukvårdsupplysningen så mamma fick komma hit
medans jag och S åkte till akuten.

Blodprov hit och dit för vidarekontroll av sjuksköterskor. Det var inget allvarligt så.
Spänningsyrsel var svaret. Jag kan alltså inte koncentrera mig på gång och röra huvudet i sidled samtidigt tex.
Det är ganska obehagligt om jag själv får säga det, jag föll direkt mot sjukhussängen. Sen hittade dem blåsljud på hjärtat, antagligen medfött men inget jag eller någon i familjen har fått höra innan men i efterhand vet jag att vi har fler blåsljud på pappas sida. Även synen har ballat ur, ser ofta dubbelt och suddigt.  Jag fick iallafall en remiss på KSS tillslut och det visade sig inte alls vara farligt som sagt. Jag är ju fortfarande så pass ung så dom vill följa upp det. Idag ska dem kolla EKG och blodtryck. Blodtrycket är helt upp och ner. Ofta lågt och hjälper oftast att bara få i sig något fort, illamåendet, huvudvärken och balansen är följderna annars för mig. Högt blodtryck har hänt också, speciellt efter graviditeten med Lykke. Får se vad dom säger, jag önskar iallafall tablettform för trycket. Annars kommer inte jag klara av vårdyrket. Och vad jag älskar mitt jobb, det är verkligen vad jag vill göra. Undersköterska it is.


Kommentarer
Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Hoppas det gick bra på mottagningen!

Gud vad fin hon var på dagiskortet =)

2011-11-03 @ 11:24:39
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim & mini.

Hej gums,



Ja det måste vara rekord.



Åh vad fin hon blev på dagiskorten :)

Det är väl enda jag kan sakna med att Nim inte är på dagis.. man tar ju inga fina dagiskort. Men men..



Läskigt det där med hjärtat! Hoppas det gick bra idag och att det inte kommer påverka dig allt för mycket i framtiden.



Kramar från oss

2011-11-03 @ 16:34:45
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Vilka underbara kort!! :) Kram

2011-11-03 @ 19:57:26
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Veronica, mamma till Nim & mini.

Men gud vad skönt att besöket gick SÅ bra :) Förstår att det måste vara en lättnad.



Nä Nim kommer nog inte gå på dagis alls, om han inte måste. Jag avskyr dagis. Och nu när lille kommer skulle jag absolut inte lämna bort honom. Då skulle han bara känna sig ersatt så i största möjliga mån så kommer han slippa dagis. Kanske att han börjar 15 timmar i veckan när han är 3 år :)



Ha en bra fredag, kramkram

2011-11-04 @ 08:33:05
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Mamma Marlene

Åh vilket fint kort. På johns dagis tar dom inte ens porträtt bilder utan bara gruppfoto :-(



Va hemst det där med hjärtat. Jag hoppas verkligen att du aldrig mer ska behöva ha några besvär med det. Kram

2011-11-04 @ 15:01:06
URL: http://lillyjohn.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim.

Jag litar inte på att de tar hand om min son på det sättet jag vill. Sen har han inget behov av dagis innan han är tre så inget dagis innan dess om det går att undvika :-)



Hoppas ni får en fin kväll. Kramar

2011-11-04 @ 19:57:17
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim & mini.

Dagmamma skulle vi velat haft, men det har ju dött ut.. Då både jag och min man är dagmammebarn så är dagis inget alternativ för oss. Kram

2011-11-04 @ 22:03:10
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0