1:a Advent



Ljus Hem och Hobby, Siffror i guld Papper och present och ljusfat Åhlens.

Jag har haft en riktig bloggpaus under helgen och istället ägnat all tid åt nära och kära.

I Fredags hämtade Stefan hem våran första bil tillsammans, en blå saab 9-3 och det känns toppen.
Såklart började allt strula från första stund, så i lördags fick vi köpa både nytt batteri och startkablar.
Inga roliga utgifter alls, men det är sådant som händer och rent ut sagt var det ett jäkla skitjobb.

Vi var bortbjudna till pappa och hans mia på lördagskvällen för glöggmingel.
Vi blev en kvart sena pga bilen men sen var allt på topp igen. Jag dricker ju oftast
Blossas vanliga glögg, men nu var det deras egengjorda och vit glögg köpt på systemet.
Det blev mycket glögg, öl och vin blandat med underbara egengjorda pepparkakor och julknäck.
Till det fick vi plockmat som minipizza med bland annat bacon, minipajer med kantarellfyllning
och tunnbröd med pepparot med philadelphiaost och rostbiff. Även rostbröd med brie, pinjenötter och honung.
Dem sistnämnda är mina favoriter och vi fick en doggybag med oss hem.
Jag slukade i mig det igår, det var ju trots allt dagen efter.

Stefan har ju sin son på söndagar, så vid halv nio var vi i bilen igen.
Vi hämtade Lykke hos Frida sen en mysmorgon på maxi med storhandling.
Hade liksom fullt upp hela dagen igår också. Mitt hjärta var inte helt hundra och det fick vi ju
känna på i bilen igårkväll. Lykke var bra gnällig och varm så hann inte mer än att ta av mössan
innan hon kräkte ner hela mig och sig själv. Somnade dock pigg med välling och har sovit
hela natten så är tveksam på om det verkligen var influensan som spökade.


Idag är vi pigga och Lykke mår bra igen. Vi har ätit frukost, städat lägenheten
och kollat på South Park, lite av en rutin här hemma.

Jag kollar på Terra Nova och Lykke äter sourcream-ringar, det får man när man har
varit kräksjuk.


Hoppas ni har haft en bra 1:a advent



Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

otroligt fina ljus :)

2011-11-28 @ 10:57:52
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack detsamma Sanne:) Din ser jättefin ut din med! Ska titta in igen när jag får en stund över

Ha en fin dag!

2011-11-28 @ 13:44:38
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Therese

så fint dy pyntat här hemma har vi inte pyntat nåt alls. Har veckan börjat bra? kram

2011-11-28 @ 19:07:47
URL: http://sailorswife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0