Recept denna torsdag

Godmorgon!

Jag har blivit så glad i mat eller att laga självaste maten och få sådan respons.
Att testa nya saker och inte gå efter recept gör nog maten godare samtidigt med lite kärlek.
Jag minns alltid när pappa gjorde sin goda köttfärssås med bland annat apelsinjuice eller lättöl.
Det var ungefär då man åt tills man sprack som barn gör när dom får tacos.

För ett tag sen såg jag alla dessa kryddmixar från Findus bland annat på Ica
och testade. Det bidrar en hel del i smaken och förstår inte varför jag inte testat innan.
Kryddmixen till korv stroganoff är något speciellt samtidigt som den ger en fin färg.
Annars använder jag heinz tomatketchup för god smak och samtidigt färgen.

Igår gjorde jag min stroganoff igen och även med creme fracihe för tjockheten
och tunnade ut med matlagningsgrädde och kryddmixen.

Tapas och massa annan konstig mat går alltså inte hem hos mig.
Husmanskost gäller.





Det ser väl väldigt aptitligt ut.


1 hel falukorv
1 rödlök (går lika bra med gullök)
2-3 vitlöksklyftor
2,5 dl matlagningsgrädde
1 creme fraiche

Ketchup efter tycke och smak.
Samma när det gäller kryddmixen.
Till sist strör jag över riven tex mex ost.

Jag kokar ofta färsk tagliatelle till.

Väldigt lättlagat och voila maten är klar efter 30 min.

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Låter gott!

2011-12-01 @ 10:26:29
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Så gott det ser ut :)

2011-12-01 @ 12:39:59
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Em - Mamma till Malva & Tvillingar i Magen.

Tack för middagsinspirationen, det behöver jag verkligen just nu :)

2011-12-01 @ 12:52:31
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Fia

Åh vad gott och kul! Tänk om man tyckte att det var roligt att laga mat:)

2011-12-06 @ 16:38:09
URL: http://josefinefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0