Dag 9 - Min tro

Oj, jag som tror på så himla mycket.

♥ Jag tror att man känner när man hittat den rätte, men inte vid första ögonkastet.
♥ Jag tror på kärlek, min kärlek är Lykke.
Jag tror på spöken.
♥ Jag tror på att världen kommer gå under, men inte 2012, haha.
♥ Jag tror på jämnställdhet, fast inte när det gäller löner inom olika företag, erfarenheter osv.
♥ Jag tror på känslor. 


Så om någon säger att man har träffat någon, antingen kille el tjej och säger att det är kärlek vid första ögonkastet. Jag har väldigt svårt för att tro sådant.

Ja kärlek är Lykke, Mamma/Pappa & vänner såklart.

Spöken finns. Jag har bott i ett gammalt hus som byggdes 1904, varit en fabrik innan, där ska det ha dött en kvinna! Jag kände mig iaktagen, hörde fotsteg. Och sov med tänd lampa tills jag var 15.

Ja, världen kommer gå under, växthuseffekten, antarktis, arktis, värme.

Jag tycker att alla ska få samma vård, bli behandlade rätt. Jag har blivit behandlad fel. Vårdpersonal/poliser ska ha högre löner. Deras jobb är minst lika viktigt som en operatör på volvo som tjänar minst 10 tusen mer.

Känslor för mig är viktigt, det är nått jag måste prata om annars blir jag tokig. Ja kan inte träffa någon som inte kan lyssna på mig, eller inte är känslig själv. Människor som inte gråter för att det uppfattas töntigt är inte bättre än någon annan, men oftast otroligt duktiga på att påpeka. Gråta är det bästa sättet för mig att bearbeta och jag skäms inte.

Det här lite vad jag tror på.



Kommentarer
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Härligt!

Kul att läsa om vad du tror på, jag tror också på spöken. Vi har ju spöken hemma. Kanske jag skulle skriva ett inlägg om ;)



Just det, som du kanske såg så är det lite rabatter i nov o dec om du ville börja så är det ju alltid ngt :)



Vad ska ni göra för skoj i veckan då?



Många kramar från oss

2010-11-22 @ 22:29:25
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Lisa

ja uscha ja, spöken.. var det första jag fastna i i det här inlägget! jag tror med på spöken, absolut! kände själv av det när vi bodde i en lägenhet förr.. bläää!



däremot tror jag minsann på kärlek vid första ögonkastet, eller jo, jag tror att det finns! även om jag inte upplevt det själv kanske.. eller jag vet, nu blev jag osäker helt..



hoppas att ni får en bra dag, vad ni än hittar på idag :) kramar!

2010-11-23 @ 06:33:02
URL: http://fliza83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0