VI LEVER



Jag och dotter i helgen. Nya jackan från Didriksson som jag spontant fick av mamma.
Team Sportia
har 20 % på utvalt sortiment till den 20/11.

Igår och idag har vi haft en riktig vilodag för sjuklingarna i familjen, det vill säga jag och Lykke.
Hela dagen igår hade jag hög feber, sov med två täcken och filtar. Efter natten känns det som bortblåst och jag
är fräschare men långt ifrån frisk nu när hostan tagit över. Lykke har varit hemma från dagis idag för misstänkt
öroninflammation men ett falskt alarm där. Hon skulle ha åkt till Pappa och M idag, men där blir dom också bara värre så det hoppade vi också. Vi ses på Söndag istället för firande av mig.


Och angående skolan för min del börjar jag den 16/1 om jag blir antagen utan slutbetyg från grundskolan.
(Jag hoppade ju av för att flytta.) Det var nog inga problem då jag inte har läs och tal
svårigheter. Dom har gjort om Vårdomsorgs-utbildningen här på KOMVUX. Profileringen har tidigare varit
Sjukhusvård, psyk och utvecklingsstörning. Jag är ju mest intresserad av att sjukhusvård. Och den har dem nu tagit bort efter kommunen ansett att demens är mer att inrikta på eftersom sjukhusen inte lagt sig i.
Dessutom ville jag också ha lektionsbaserat men det startar dom inte med förrän Hösten 2012 så jag väljer närdistans det första halvåret för att sen hoppa över till lektionsbaserat om jag skulle känna för det.
Så jag hemma nästan två månader till. Jag blir tokig, speciellt när Stefan börjar sin CNC-utbildning nu på måndag.



Kommentarer
Postat av: I - med två små troll

Spännande att börja skolan igen. Jag längtar också tillbaks till studierna.

2011-11-17 @ 21:52:01
URL: http://casalinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0