Torsdag



Håret är något ljusare efter Turkiet och brännan har nästan försvunnit helt. Redan på planet försvann en del.
Ansiktet kan se brunt ut men jag får fräknar så det kan jag ju leva på resten av sommaren.

Det är redan torsdag och för en vecka sen fick vi den godaste mat jag ätit i Turkiet någonsin. Biffkött, kinamat eller vad det nu var. Och dagen innan grillad kyckling. Vi dog, dog några gånger om. Efterlängtad mat.

Men trots den dåliga maten vill jag tillbaka många gånger om. Värmen, solen och människorna.
Drömmer om en sista minuten i  slutet av sommaren. Jag kan åka själv om det är så, Jag vill vara Sanne, inte mamma samtidigt. En vecka helt själv.

Här hemma dom senaste dagarna har varit lugna och sköna, bestått av städ, ränsning av kylslåp, vänner på besök ♥ och ännu mer städ.


Lykke. Ja hon lever rövare, mer än någonsin. Går omkring, dansar och kryper väl när hon är förbannad. Går lika bra med sina Kavat vi fått av Mormor.
Förövrigt har hon Svinkoppor. Antagligen, det ser ut så och efter bad och sömn ser dagens enormt stora svullnad från natten mindre ut. Hoppas det går över och torkar ut nu, men antagligen inte för små nya är påväg.
Har ett ännu värre humör och trotsar och ändrat skrik. Ja, ettårskrisen är här.. Eller hörntänderna som spruckit upp precis.

Mitt sommarjobb. Ska äntligen snart rullas igång. Fick schemat igår och jag går intro nästa vecka igen.
Sen fyra timmars jobb varje dag hela midsommarhelgen. Sen jobbar jag mycket helger förövrigt och det känns bra. Inte jobbat en helg någonsin, väldigt spännande men antagligen ingen skillnad.
Väntar på mina resterande 3 veckor som schemaläggs nu. 8 veckor av jobb ska bli jävligt gött.
Lykkes pappa är med i bilden igen och ställer upp som barnvakt också. Det mesta löser sig bra, som alltid.

Jag då. Jag mår också bra, väldigt bra. Glad som aldrig förr. Glad i magen, glad i huvudet. Mer får ni inte veta.
Det kommer kanske mer om det senare.

Bloggen. Känns sådär spännande just nu, har ingen lust längre och vet egentligen inte varför.
Inga kommentarer längre är väl inte så konstigt men ändå en del besökare. Vad vill läsa mer eller mindre om?
Vilka är ni?



Trött bebis sov i 3 timmar. Och hennes fina utslag.



Och resterande bilder från mobilen. Den mittersta är sjuk. 37693 aborter förra året.

Kommentarer
Postat av: Marlene, mamma till Lilly & John

Du är lika fin som alltid, och Lykke med :-) kan ju va skönt för dig att komma bort lite utan barn o som sagt få vara för dig själv lite o inte bara mamma. Skönt att lykkes pappa hjälper till lite mer.



Härligt att du mår bra annars. Tycker om att läsa din blogg o har fastnat mkt för att du brukar skriva ärligt om vad du tycker o känner om saker o folk. Kul att följa lykkes framsteg i livet också.

2011-06-16 @ 20:22:17
URL: http://lillyjohn.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Hej gums, jag läser :)



Stackars lille Lykke, hoppas det går över snart! Skönt att det verkar ordnat sig med Lykkes pappa. Och jag tycker absolut du ska fortsätta blogga. Skriv om det som känns roligt :)



Härligt att du mår bra! Och är glad!

Någon ny flamma på gång? ;)



Ha en mysig kväll, kramis

2011-06-16 @ 20:25:22
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: britta bloggar

FIna bilder!

2011-06-16 @ 21:36:06
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Marlene, mamma till Lilly & John

Hur går det med lykkes koppor? och vad händer i helgen hos er?? kram

2011-06-17 @ 21:21:33
URL: http://lillyjohn.blogg.se/
Postat av: Lina

Konstigt ja har lagt upp men då har de inte kommit fram kanske då? konstigt gör ett nytt försök då,jo jag fick se en tjej som säljer ut lite tjejkläder,men vad har Lykke för storlek?Fasen gött det låter med jobb vill ju också ha ju

2011-06-17 @ 23:41:27
URL: http://mammatillhampus.blogspot.com/
Postat av: Lina

Detta e hennes blogg du får skriva till henne se vad som finns kvar om du hittar ngt som skulle passa damen

2011-06-17 @ 23:42:43
URL: http://mammatillhampus.blogspot.com/
Postat av: Veronica, mamma till Nim ♥

Hej gums..



Skönt att han hjälper till :)

Och vad spännande med en ny flamma. Du får berätta mer när det "är" mer :) All lycka iaf!

Jadu allt är bra här, full fart.. mitt uppe i flytt :P

Kramis

2011-06-18 @ 23:31:48
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Lovisa Agneryd

Hej hej vad rolig dina inlägg verkar vara. lär verkligen att läsa på din blogg igen. =P Hoppas du har en rolig helg =P

2011-06-29 @ 14:09:24
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0