hatar dagar som denna



Bild: weheartit ♥


Som i vissa fall kan leda till veckor, veckor eller dagar som man känner sig nere - ledsen -  irriterad eller bara någon form av ångest. Dagar man bryr sig mindre om precis allt som finns i ens närhet vad det nu kan vara.

Jag har en riktig tråkig irriterad-dag och det jobbigaste utav allt är inte veta varför och man blir så påverkad av att just ha sånna här dagar. Känns mer eller mindre som om jag haft det hela veckan.

Efter ha varit ute förra lördagen och fått i sig lite för mycket fast egentligen inte, utan en shot som jag verkligen inre skulle ha. Hade otur och halkade när jag skulle in i bilen och föll i dörren. Svullnaden kom direkt, jack och blod. Dagen efter kom blå-tiran som också är typisk grej att ha ångest för, eller något som kan vara irriterande.
Halka och ramla är väl nått som vi alla kan göra men det känns så fruktansvärt pinsamt på ett sätt.
Skönt att det inte var en fraktur och att ingen operation skulle bli av.

Jag har mycket ångest i mitt liv med en gnutta depression som jag fått klarhet i utav läkare.

Ångest som jag har svårt att leva med - ledsamt och att inte veta VARFÖR man har det.

Att gråta
Att ha sömnproblem
Att vara arg

...

Social, glad och öppen är egenskaper som jag har men som mixas ihop med detta är ingen bra kombo och nu väljer jag att prata om det, med läkare, psysioterapeuter och gravidpsykologer för att komma tillbaka till mitt hela rätta jag. Att ta sig upp själv från botten har jag gjort många gånger förut, med rädsla för att prata med någon annan om det men nu orkar jag inte själv och är glad över att jag har fått hjälp direkt.

Känslor är något man ska PRATA om. Det är viktigt och jag skäms inte en gnutta. Det borde ingen göra.
Nu ska alla negativa kapitel väck från mitt annars underbara liv.

Det tackar jag min bästa gravidpsykolog för, Lisbeth en underbar kvinna.

 

Kommentarer
Postat av: Veronica, mamma till Nim.

Hej gumman



Vad jobbigt och tungt inlägg du skrivit. Att leva med ångest måste ju vara hemskt. Man vet ju bara hur ångesten efter en kväll på krogen är.. Den räcker och blir över om man säger så..



Skicker över massor av kramar :)

2011-02-12 @ 15:38:16
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: teddy

Hej vännen.

Vilket starkt inlägg att skriva men bra att du får ut det och får hjälp. Känner igen mig i mycket av det du skriver.

Har en hel del ångest och är nedstämd.

Bra att det finns små piller för detta också.

Man ska aldrig vara rädd att söka hjälp.



styrkekramar

2011-02-15 @ 10:22:48
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0