SOFIAS HUDVÅRD



Fick en ansiktsbehandlig av min mamma födelsedagspresent.


Jag tar inte hand om min hy som jag borde göra.
Tar alltid bort sminket med tvål och vatten och sällan med någon rengöring.
Jag har aldrig haft problem med acne eller liknade men porer och andra orenheter
finns ju där. När jag var runt 13 och hade precis börjat använda smink minns jag
att mamma köpte clerasil till mig. Det gjorde huden ännu flottigare med tanke på
att min första brunkräm var köpt på HM vilket är som att hälla matolja i ansiktet.
Tyvärr. Jag minns så himla väl när barnbidraget kom när man sprang iväg
och köpte färgen "som var brunare än sand" och sen hade man fina ränder vid halsen.

Jag har alltså inte hittat rengöringen som jag trivs med. Jag funderar på att köpa
Mary Kay som jag testat innan och gillar men jag tvekar på om det inte blir
vatten och tvål o slutändan iallafall.

Vad använder du?

Kommentarer
Postat av: Mamma till Willie

Ja en sån. Va precis de jag mena :D dom är bra.

2011-12-07 @ 16:38:57
URL: http://aekander.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Ja, jag gillar Ebbe :)



För rengöring använder jag Herbalifes produkter. Milda och dryga. Smink använder jag Make Up Store för underlag och typ loreal till marscara.



Även om du har inte problem nu så allt du gör med huden nu är det som kommer visa sig när du är uppåt 40-50 år.. Så det tar ju lite tid. Ett tips är att ta hand om huden :)



Kramis

2011-12-07 @ 19:19:17
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Tvättar du dig med tvål och vatten torkar det ut huden och du kommer få problemhy som äldre! Framförallt rynkor. Om du vill använda rengöring finns en bra mousse från apoteket, Oliva by CCS. Den är ren och bra, och lätt att använda. Annars kan du tvätta med olivolja eller solrosolja. Fett löser fett och det är det renaste du kan använda :)

2011-12-07 @ 19:45:23
URL: http://mko.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag använder Loreal den rosa, tycker den är super är en av få budgetprodukter som jag gillar. Kul med ansiktsbehandling. kramar

2011-12-07 @ 21:05:12
URL: http://sailorswife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0