Rosa, ett omtalat ämne.



Nybäddad säng med underbart set från Hemtex, med knappar i öppning. Tack Pappa och Mia.
Sängstommen har dom fixat till mig, med blingbling stenar. Jag är så himla nöjd och är precis vad jag ville ha.
Tycker sängen ser obäddad ut när man visar kuddar, men jag kanske börjar ändra mig.


Färgen babyrosa är ju ett väldigt omtalat ämne, främst i bloggvärlden. Personligen gillade jag inte rosa
innan Lykke kom till världen men sen dess gör jag det. Min lägenhet består av rosa detaljer överallt, stora
som små. Kläderna i Lykkes garderob är också för det mesta rosa, hon är en liten flicka och att klä henne
i rosa färger och puttinuttiga kläder är inga fel alls. Jag gillar att visa att det är en liten flicka jag har.

Hon använder såklart andra färger också, men jag skulle faktiskt inte välja att klä henne i en outfit som bara
är grön, blå, svart eller brun. Gröna och blåa färger klär jag mig inte i själv heller, så dem flesta tror säkert att
jag sitter och förklarar mig nu, nene inte alls. Det är bara min åsikt, och jag kommer fortfarande att klä henne
i rosa så länge jag bestämmer sen är det upp till henne. Det här med genus är ganska pinsamt ämne också
men tur är det väl att vi alla är olika.

Däremot med leksaker skiter jag fullständigt i vad hon faktiskt leker med bara hon är nöjd.
Dockor, bilar, lego... Själv lekte jag med lego, och halshögg alla barbiedockor jag fick sen målade jag dem.
På senare år gick dockorna faktiskt hem men lego var alltid min favorit.


Kommentarer
Postat av: Veronica, mamma till Nim ♥

Viktigast är väl att de ändå har kläder på sig. Sedan kan man ju klä dem efter smak och tycke eller bekvämlighet.. det spelar ju ingen roll egentligen :) Heller inte vad de leker med. Bara barnen är nöjda :) Hoppas ni får en fin dag, många kramar

2011-05-25 @ 08:08:20
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: malin

Jag är likadan som du, älskar riktigt tjejiga kläder och färger =)



Kanske skulle spana in det setet från hemtex!

2011-05-25 @ 10:26:16
URL: http://malinfaltz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0