I love hjo



Hjo är helt fantastiskt fint sommartid. Båtar, nyrökt fisk, mjukglass och måsar.


Vi skulle slappa, sola och bara vara på hemmaplan idag men sen kom glasssuget, sen kom fikasug,
glassug i Mariestad. Det blev varken fika eller glass...

Gudmor har pratat en del om att rida islandshästar till och från nu det sista. E var på, tillslut jag med så efter 30 min var vi påväg taggade, förväntansfulla och glada. Än var jag inte nervös, men trot eller ej. Allt var obehagligt och osäkert i början (12 år senare satte jag mig på hästryggen igen) men efter stund släppte det och jag var redo. Vi red ut, till början skritt sen så småningom trav - och hjälp, efter en stund kom galopp på tal och ännu mer hjälp. Inte alls pigg på det, meeen vafan testa måste jag ju göra igen, fegpottan själv.
Jag gjorde, och så jävla stolt över mig själv, det var så skönt och kul. Sen efter en stund var det dags igen..
Hästen fick upp tempot (som inte alls var pigg på trav sa gubben som red ut med oss...)
Allt gick förbannat fort, båda stigbyglarna hade jag tappat, jag började tappa balansen och gled mot sidan
och insåg att marken kom närmre och närmre. Ögonblicket senare fick gubben stopp på hästen, PUUH.

Vi red tillbaka mot stallet, och vips så var galoppen där igen. DET var kul, och man kan övervinna rädslor.

(Innan jag slutade rida så var jag med om en liten liten olycka. Vi red inne, mycket mer minns jag inte men sadeln satt inte fast tillräckligt, något gick snett och sekund senare hängde jag som ett u på hästens vänstersida
i den ena stigbygeln.) Ja, det var för mig en skräckupplevelse. Jag påminner mig såfort jag är ute och går
för dessa hälsenor fick ju ta stryken.


MEN FAN vad kul det var. MER ska det bli.

Kommentarer
Postat av: Veronica, mamma till Nim ♥

Tack gumman!



Skönt att övervinna sina rädslor, bra jobbat!



Kram

2011-05-11 @ 09:53:36
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: ida thorsell

Ne då, de gör ja inte. Tar mig allt en öl ibland. Ammar inte så då känns de ännu mindre "fel" haha =) men man måste ju få leva på som normalt trots att man har barn hehe, skillnaden är ju att man nu inte dricker sig full :)

2011-05-11 @ 11:07:42
URL: http://februarymum.blogg.se/
Postat av: Johannatysitalien med Ciara

jag har också den där rädslan efter en skräckupplevelse men jag älskar att rida .)

2011-05-12 @ 11:31:05
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0