Ändrad rutin.



Älskade så lycklig bland djur ♥

Bilderna är tagna för några dagar sedan, medans bästa E red så tog vi långpromenad efter.
Påtal om djur så är jag hundvakt över natten. Es Zantos är här och allt går fint.
Ikväll när jag sa Zantos sa Lykke "ssss" sött!

Sen maginfluensan har Lykke bara somnat på mig och hoppat över i min säng vid tidig morgon.
Tidigare har jag tyckt att det har varit viktigt att somna själv utan att det ska vara i mammas trygga famn.

... Nu har det gått åt pipskogen. Lykke har alltid somnat själv med en flaska välling. 
Har liksom försökt lägga henne sjuttioelvatusen gånger idag i säng utan att lyckas
och för att få någon lördagsro lät jag henne somna på mig och det tog zero tid utan välling. 
Men nu ska jag fortsätta med att vara hård och sluta med nattkäk, dels för att barn över ett år inte behöver
mat under natten plus att jag är trött på att vakna mellan 1-4 gånger per natt.
Det är såklart mitt egna fel dethär med nattmat, det har blivit en rutin efter att nappen inte dög längre.
Saft eller vatten ska gå att få i henne eftersom det antagligen bara är sugbehovet hon är ute efter.
Så efter ett nära sammanbrott här ikväll så sover Lykke i sin säng.


Nästa barn ska jag inte natta, så är det bara.

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Kanske behöver fylla på mer under dagen. Ett extra mellanmål eller nåt.. Så var det när Wildingen började vilja ha mat mitt i natten iaf

2011-05-29 @ 13:09:30
URL: http://saratilling.se
Postat av: i min lilla lilla värld

Ja, välling är ju gott hihihi

2011-05-30 @ 08:28:32
URL: http://saratilling.se
Postat av: teddy

Hallå pärlan.

Bad söt lilla Lykke är och vilka framsteg hon gör.

Förstår att det går fort nu =)

Ja du nattamat är en helt fråga. En del säger från tre månader så klarar de sig utan medans andra fortsätter flera år att ge. Det är ju så olika från barn till barn.



Är hon hungrig på natten?

Om du slutar att ge helt så har hon glömt det på tre dagar men det är ju tre tuffar nätter för dig mest ...

Klart ni klarar det!

Annars kan jag komma och ramsa henne till sömns :)



kram på er

2011-05-31 @ 19:52:36
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0