Omtalade magar och kilon



Magar och vikt är ett jäkla ämne efter en graviditet men jag har varit rätt låg och inte brytt mig speciellt
mycket om hur jag sett ut efter eller vägt. Okej, vikten är väl den jobbigare delen eftersom jag vägde 95 kilo
som mest och det är för mycket. Nu har jag gått ner 81,9 så sakta men säkert går det neråt. Magen är gropig och
jävlig med en massa överflödig hud också. Jag hade tänkt att ta en bild på magen i bara underkläder men det
är inte riktigt jag, så detklart att det blir extravalkar här och där. Men magen har minskat med 5-6 cm iallafall.

På sista bilden ser ni mitt ärr som också läkt väldigt fint och jag är nöjd. Lykke var pytteliten vid födseln men kan ändå inte förstå hur en bebis kan komma ut via ett litet snitt via magen. Känns iofs mer omöjligt när det gäller vaginal förlossning.

Jag förstår fortfarande hysterin om att gå ner fortast möjligast efter barn.

Kommentarer
Postat av: M e l i n d a - mamma till Julia

Jag tycker också att det är jättemycket hysteri om att man ska gå ner i vikt så snabbt och att det i princip inte ska synas att man varit gravid! Min mamma sa att det inte alls var så när hon precis fött mig, men det beror säker på allt bloggande nu för tiden och att man jämför sig med andra mycket mer nu än förr.. Du har ju i alla fall gått ner jättemycket! Bra jobbat! =) Själv ligger jag +1 kg än vad jag gjorde innan inskrivningen. Men det får vara så, det är ju ändå sommar! ;)

2011-07-16 @ 18:38:54
URL: http://melindaochjulia.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim

Lycka till gums :)



Läste att du kommit fram till vad du vill bli.. men sedan fick vi inte veta mer. Så jag blev såklart NYFIKEN :)



Går allt bra med the love?



Och mår ni bra?



Kramar

2011-07-18 @ 11:58:50
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0