filippinerna



Nån resturang i Manilla (avgasstaden, damn it)... Chillar emellanåt också..



Sur som ett bi på nån strand, på Mindanao tror jag.. Jag och Tiff snickrar hemma..




Här är jag med Pappa med tjej och hennes barn i Filippinerna. Barnens pappa ägde flytbar och hotell så vi åkte ner över jul&nyår 98-99. Minns inte sådär jättemycket, men bilderna gör att man iallafall känner igen sig lite.
Minns att jag drog tag i någon giftig växt med bär på och sedan kliade i ögonen, man lär sig alltid något nytt och någon pojke från byn sprang med is fram och tillbaka.

Jag har otroligt dålig immunförsvar och blir alltid sjuk utomlands. Denna gång lyckades jag få något som liknade vattenkoppor, men vad det var vet jag inte. Jag fick tabletter stora som femmor, tur att vissa bara var pulver ;-)


Djur
fanns det gott om, Asien är ju ganska kända för farliga och gifitga djur. Har alltid faschinerats av ormar och har alltid velat ha en egen. Den lilla ormen som slingrade sig bakom tvn en dag fick jag aldrig se. Men kackerlackor i taket ovanför sängen var lite obehagligt..

Livsfarliga apor stötte vi på vid en väg till sjukhuset, hoppade och jagade.. Vi badade med med giftiga ormar, sen var jag inte så kaxig längre och vet att jag slog till pappa på armen.  Skorpioner mosade dom mitt framför ögonen, tänk att ett sånt litet djur kan döda och göra sån stor skada.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Vill också åka dit!! :D

2011-01-24 @ 15:18:37
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja jag älskar redan kameran :) Äntligen lite fina bilder :)

2011-01-24 @ 15:25:44
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0