Herregud


Jag får oftast inte säga ett ord om hur jag tycker att mammalivet kan vara vissa dagar. Det klart att det kan vara hårt, jag kan få all hjälp jag vill. Men jag ber aldrig nån om att ta Lykke över en natt, det är min dotter och jag vill ta hand om henne. Lykke har sovit borta 2 nätter men då har inte jag kunnat sova för det har varit mycket andra tankar som farit igenom huvudet. Det kan jag be om är att få Lykke till att sova en powernap, eller kanske mata. Jag har ju såklart haft barnvakt om jag har varit ute med mina vänner någon gång då och då. Men varit i ett tillstånd jag fortfarande kan ta hand om min dotter när jag kommer hem. Och just det, barnvakt ska jag ha när vi flyttar, sen dagen jag och mamma åker till ullared. Barn känner på sig när man lämnar bort dem íallafall runt 6-månaders tiden och det tycker jag är svårt men egentid någon gång är okej. Det är hundra gånger jobbigare att ha en bebis 24/7 själv än att ha någon som alltid hjälper till om kvällarna, ni som har den hjälpen förstår nog inte det. Vissa dagar är sämre än dom andra och jag älskar min dotter lika mycket för det.

Jag tycker det är okej att visa att vissa dagar är kämpigare.


Kommentarer
Postat av: Erika, mamma till Tino

Tack för tipset!

Det är klart att det är kämpigt att vara själv med ett barn! Det är starkt av dig att fixa det själv!

Jag vet inte vad jag hade gjort utan Sebbe. Du är otroligt stark bruden. Och självklart har du rätt i att skriva om det är kämpigt eller prata ut om det med någon. Ibland så måste man få lämna bort sitt barn, även om det kan vara jobbigt vissa stunder. Men det är man värd, att ha lite ensamtid.

Stå på dig, Du är stark. Kramar

2011-01-15 @ 10:28:04
URL: http://eeaberg.blogg.se/
Postat av: Erika, mamma till Tino

Jösses! Lämnar folk bort sina barn hela tiden? det låter ju bara sjukt tycker jag. hoppas att dom har en bra anledning om man säger så. Man får ju räkna med tuffa perioder. och man har all rätt i världen att klaga, klart att det är tufft.

Kram

2011-01-15 @ 10:55:41
URL: http://eeaberg.blogg.se/
Postat av: Ida

Håller med Erika, jag har ju inte barn men vet ändå att de är jobbigt att själv uppfostra ett barn. Min syster fick ju barn väldigt tidigt och hon har klarat de och alla andra unga ensamstående mammor har klarat de så självklart kommer du klara de med! Ibland har man bra dagar och ibland dåliga, men bara för att du klagar lite är du absolut ingen dålig mamma!! Du vet ju själv vad som är bäst för ditt eget barn! Sen tycker jag de är bra att man lämnar bort barn så dom vänjer sig med andra annars kan de nog bli svårt när dom blir stora och man behöver absolut ensam tid! Så summa kardemumma, forsätta precis som du gör och skit i vad alla andra tycker! De är ditt liv ingen annans. KRAMIS

2011-01-15 @ 10:58:37
URL: http://idahesse.blogg.se/
Postat av: julia björk

du är världens bästa vän och mamma sanne, glöm aldrig det <3

2011-01-15 @ 11:09:18
Postat av: Erika, mamma till Tino

Jag håller med dig på det planet också.

Men om man verkligen måste iväg tex. och är ensamstående och barnet inte kan följa med. så tycker jag att det är okej. Alltså en kortare stund. Eller om man bara skulle vilja duscha ;) hehe förstår du vad jag menar?



Kramar

2011-01-15 @ 11:32:53
URL: http://eeaberg.blogg.se/
Postat av: Linda Rangfeldt - med plutt i magen

Tack :)



Gud, jag har aldrig fattat att du är ensam med henne. Hur kan ja ha missat de? Hmm.. Iaf tycker ja att man måste få lite egentid ibland. Man måste få göra saker utan ens barn också. Bara för de betyder det inte att man är en dålig mamma!

2011-01-16 @ 01:26:22
URL: http://lindarangfeldt.blogg.se/
Postat av: cassandra, mamma till josefin och lexus

vi mår bara bra :) hur är de själva?

2011-01-16 @ 01:45:18
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Linda Rangfeldt - med plutt i magen

Jag växte upp utan en riktig pappa. Han brydde sig aldrig när ja va liten, men ja måste säga att även om min mamma gick ut ibland och ja fick barnvakt så älskar ja henne lika mkt för de! Hon är den bästa som finns och utan min mamma skulle inte jag klarat många saker. Jag är nästan glad att de bara va hon och jag :) vi blev verkligen bästa vänner fast på en mor och dotter nivå!! Du ska se att din dotter kommer säkert tycka likadant och uppskatta allt du gör med henne :)



Att en pappa inte hör av sig är extremt fegt och fult gjort. Men se det såhär: hans förlust :)



Stå på dig! Kram

2011-01-16 @ 02:03:08
URL: http://lindarangfeldt.blogg.se/
Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

klar jag förstår att det måste avra jobbigt att vara själv. man har ju haft dagar då sambon inte kommer hem förens barnen har lagt sig och haft så några dagar så ja har allt kännt på att "vara själv" och ja skulle aldrig klara det. så ja beundrar verkligen dej! :) och jag FÖRSTÅR att det måste vara jobbigt ibland..

kram

2011-01-16 @ 23:24:52
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0