rutiner

Jag har länge gillat Lykkes morgonrutiner. Jag brukar oftast vakna runt 9-tiden av att hon pratar och drar sig i fötterna.

Så hon vaknar alltså runt;

° ca 8.00-9.00, vi busar en stund och Lykke vill ganska snart ha ersättning.

° tar sin första powernap mellan 10.00-11.30

° vaknar oftast 1-1,5 timme senare. Byter blöja, busar en stund till. Vill ha nappen, blir smått gnällig.. får ersättning igen.. tar sin andra powernap. MEN idag, sover hon 35 min.. vaknar vill ha mer mat och SOMNAR igen. Mycket ovanligt för denna lilla Lykke. Så nu sover hon alltså igen.. och på rygg, vilket också är väldigt ovanligt. Förvånad? Mycket!

° sen runt 14.00 tiden brukar Lykke oftast bli rätt gnällig (om vi är hemma) och är ganska svårsomnad. Lägger henne i babygymet tex, eller busar i sängen.. Kan oftast lägga ner henne i sängen på sidan med nappen i munnen och en filt över huvudet så somnar hon.

° vaknar igen, mellan 16.00 och 18.00 så detta är hennes långa nap på dan. Vill ha MYCKET ersättning och en ny blöja. Busar med mamma, mormor, gudmor. Leker i sin babysitter, pratar tills vi får huvudvärk, får ett bad, 220 ml ersättning runt 20.00 tiden och somnar oftast innan 22.00

Nattrutiner;

° vaknar mellan 24.00-02.00 kan också vakna mellan 04.00-06.00.


Kommentarer
Postat av: Linda G

Guuud vilken fin blogg du har fått till :) Har du gjort den själv? :)

Hur gör man? hahaha känner mig helt lost i koder och allt vad det är.

2010-10-01 @ 13:02:52
Postat av: Sanne.

tackar, nej jag har inte gjort den själv. Jag har ingen aning men skulle gärna vilja lära mig! :)

2010-10-01 @ 13:06:03
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Tjugo och gravid

Så du rekomenderar ikeas, även om de rekommenderar den från 6 månader? (Hört en hel del som använder den trots allt också) är du (eller ja, lillan) nöjd med den?

2010-10-01 @ 13:41:10
URL: http://pluttenimagen.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim ♥

Hur ofta badar hon? Är det MaMs flaska där uppe? Jag köpte mina MaM på Ullared ;) superbra flaskor hehe.. Och Ullared.. ÄLSKA! Måste åka dit snart. Får ju skattepengarna i dec, då kanske man skulle passa på ;) Kram till er

2010-10-02 @ 16:31:32
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0