Dag 6 - Min dag. (igår)

Vaknade av mitt lilla hjärta sparkar mig i magen och avbryter min underbara kärleksdröm runt halv tio ♥ En dröm som jag inte vill ta slut. Jag drömmer ofta, mer eller mindre om en kille vid namn E. Känner denne kille sen två år tillbaka och vi pratar någon gång i veckan. Men det jag inte förstår är hur jag kan drömma varje gång att vi är kära, vad betyder det? ;-) 

Jag fortsätter blunda medans Lykke fortsätter sparka mig i magen och pratar.. "aaaaaaah" tillslut vänder jag på mig och damen får sparka ryggen istället.
Nu behagar damen att ta sin första nap, klockan är bara 11! Lykkan får ersättning, napp.. en filt över huvudet?! trött tjej. Jag är fortfarande inte tillräckligt vaken så slår på datorn och läser alla mina underbara bloggar..  och egentid med musik. Oj vad det var skönt.

Mellan 12 och 13 vaknar Lykke. Flinar som tusan.. och vi går ner för att göra gröt. Både till mamma och bebis. Jag manna och damen får banangröt. Plockar ur diskmaskinen och ger alla åtta katter mat.

Efter en matstund och Lykke har tröttnat på Hokuspockusstolen vill hon busa. Jag sätter henne i gåstolen och börjar städa. Mest plock. blöjor, bodys och nappar överallt.

Lykke tar sin andra nap mellan 14-15 är det dags för andra napen och Lykkan somnar. Jag fortsätter men att rota igenom bloggar, facebook, hotmail. Borde egentligen duscha men jag orkar verkligen inte.

Vi pratar med mormor som gått upp tidigt (jobbar natt) för ett tandläkarbesök.
Lykkan somnar redan igen runt 16.

Gudmor Emelie kommer runt 17 för att hämta damen. Nyvaken och glad. Fixar i ordning välling, ersättning, gröt, blöjor, filtar, kläder.. det mesta och glöm får inte glömmas. Lägger nera flera ;-)

Jag fäller nåra tårar och pussar Lykke och dom drar. Lykke ska sova med Gudmor och Tant Louise så mamma Sanne får egentid. Shit vad skönt det var, men det kändes ju såklart konstigt. Annorlunda.

Hoppar in i duschen, sminkar mig.. sätter upp en slarvig tofs. Drar på mig kläder och sticker bort mot mamma Lindore och Theo. Gubben hennes och vännen Nadja trillar in senare. Mycket skratt och god mat.
Jakob (gubben) blev förvånad över att jag tyckte han var bra på mat? Haha kul. Senare tas dem sista glasen ur boxen. En massa prat (om bebisar) vad annars? & giftpinnar drar jag mig hemåt runt 01.

det var min dag det. ♥


 

En dagens kommer ut senare. Nu ska jag till tandis för att få nattskena. Gnissar tydligen tänder sen graviditeten. Men gissa vad det bästa är? 21 år (på lördag) och inte haft ett enda hål.







Kommentarer
Postat av: Lisa

ja egentid är verkligen viktigt.. och man måste få unna sig det någon gång ibland för att försöka minnas vem man är.. utan barnen.. det är svårt, man lever ju med barnen hela tiden så man blir liksom ett med de.. men lite måste man få tänka på sig själv med :)



låter som du hade en toppendag iaf!

vad gör ni för skojs idag då?

kramar.

2010-11-18 @ 09:47:06
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ah okej!



Jag har kirurgtejp på för att förstärka omläggningen..



Skönt att bara få vara sanne för ett slag antar jag! :-)



Kram

2010-11-18 @ 11:04:52
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja det hoppas jag! :-)



Å va härligt! Mys på idag ni då! :-)



Kramen

2010-11-18 @ 13:32:46
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0