angående inlägget "jag hoppas"

... fick jag en kommentar där det står: HAHAHA..Lykkes pappa är ju festlig heter det inte festligt..Känner du honom?? För det gör jag och Sanne verkar ju inte ha berättat hela historien riktigt? För om sanningen ska fram var det ju inte riktigt så att hon blev utslängd utan snarare slängde ut sig själv, och det är för övrigt inte synd om någon med ensam vårdnad om man vägrar låta pappan vara delaktig..If you made your bed, lay in it!

så svarar jag såhär: Jag och Lykkes pappa bodde ihop, hans syster (vilket det är som har skrivit kommentaren, i guess) skulle flytta in.. varför har inte med saken och göra.. Men hon ville inte bo där med oss när vi skulle ha en liten bebis och det kan jag ju iofs förstå. Sen var hon allergisk mot mina två katter.. Jag bad C (Lykkes pappa) söka lägenheter vilket han inte gjorde utan hans syster gjorde istället och det hände inget.. bla bla bla.. Jag anser att ett litet barns uppväxt i ett tryggt hem går före det hela. Han ville inte ens försöka, enligt mig. Vad hade jag för val, flytta hem?! Det kallar faktiskt jag utslängd eftersom inget försök gjordes.

Lykkes planerade kejsarsnitt var på tisdagen den 4e maj. Dagen innan kommer C upp som bor i Göteborg och stannade tills på torsdagen. Han kommer upp veckan därpå (tors-lör) På lördag morgon kommer Lykkes faster upp och dom åker hem tillsammans senare. Sen hör jag inget, verkligen inget. Förrän i slutet på Juli.. får ett sms och det står att C vill få rätten att träffa sin dotter. Klart han får, jag har aldrig heller nekat honom. Varför skulle jag äventyra min vårdnad om min dotter? Jag bestämde inte att jag skulle ha ensam vårdnad, utan det var socialnämnden eftersom C bor i Göteborg och jag i Skövde, och i början kunde vi knappt prata alls så dem tyckte det var bäst, och dom fråga bara om det var okej med mig. C kom hit den 11e augusti, Lykke fick lite kläder vilket var jättegulligt.. Sen lite prat om dopet och C verkade vara så engagerad... men mycket prat och lite action. Sen hör jag av mig två gånger i början på september angående maten på dopet. Inget svar. Ändå beställde jag 3 jävla tårtor för jag trodde han skulle komma och hade räknat med det. Ingen dök upp.
Nu är Lykke 6,5 månad och det har gått 3,5 månad sen jag hörde nått sist.

Jag ska inte behöva ringa och be C att komma och hälsa på sin dotter eller fråga hur hon mår.

Och angående hela den där neka grejen så ringde jag C dan efter och frågade vad han menade.. och han hade uppfattat det så att jag nekat honom att träffa henne.. men hur har det gått till när vi inte pratat sen hon var 1,5 vecka?! Den är riktigt skum.. Tillslut så sa han "att jag får väl förklara för mina nära och kära att det var nått jag hittat på"... "jag sa bara att det vore nog smartast för jag har inte nekat dig"(C höll alltså med om att han sagt det för typ rädda hans skinn och låta mig ta skiten.)

Tror inte heller situationen hade sett annorlunda ut om vi hade haft delad vårdnad heller.

Och jag tycker verkligen inte synd om mig själv. Jag har det helt underbart med min lilla dotter.

Tror ändå att jag vet vad jag ska ta mig till.

Kommentarer
Postat av: camilla

Tack Sanna :) Lykke hon är inte tokig hon heller ;P riktig pingla. Hoppas allt är bra med er?=)

2010-11-15 @ 08:06:26
URL: http://cammiie.blogg.se/
Postat av: Lisa

ja förstår att det blev mkt undran nu.. men tack för att du skrev iaf, även om du inte hade behövt! skönt att du mår bra iaf och Lykke, det är väl ändå det VIKTIGASTE tycker jag!!



vad gör ni för mys idag då?

kramar!!

2010-11-15 @ 09:10:25
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: camilla

haha ja precis :) Joda med oss är det bara bra :)

2010-11-15 @ 10:23:23
URL: http://cammiie.blogg.se/
Postat av: teddy

Ush ush ush så barnslig han verkar.

En förälder borde ju göra allt i sin makt när det kommer till ens eget barn.

Ursäkter kan man alltid hitta på.

Jag tvivlar inte en sekund på att du och Lykke har det bäst ihop.

kram kram

2010-11-15 @ 11:15:29
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Janni

Om det legat i "pappans" intresse att umgås med och lära känna sin dotter så hade han funnits där för henne oavsett hur eran relation ser ut.

Man har alltid ett val och jag kan lova dig att hans val måste plåga honom dagarna och nätterna igenom, och gör det inte det så vet han inte vad han går miste om. Tragiskt!

Jag förstår att du mår fruktansvärt dåligt, men det enda du kan göra är att vara stark och rakryggad och vara den bästa mamman ever till din underbara dotter. Kram!!!

2010-11-16 @ 22:36:05
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0