tillbakablickar 2010

År 2010 har minstsagt varit ett turbulent år men också helt underbart. ♥

·
Den sista trimestern av graviditeten var den värsta psykiskt. Kan säga att väldigt mycket hände i mitt liv.
Det var tiden då jag insåg att jag skulle bli själv med en liten bebis och visste inte alls hur jag skulle klara det här.
Om jag ens kunde klara det. Jag tycker att vissa dagar är skittuffa då man bara vill släppa allt.
Jag blev även anklagad för att ha sagt vissa saker. Det var nog det värsta jag varit med om.

· 3 veckor innan beräknad födsel blir jag beviljad kejsarsnitt. Lättnad.
Satt där med världens drygaste läkare jag någonsin träffat. Att en kvinnlig läkare kunde bete sig så. Jag satt där och grät och hon visade ingen medkänsla alls, mer typ som att det du pratar om kan du bara glömma. Typ.
Jag kom tillbaka till min barnmorska några dagar senare och fick ett planerat kejsarsnitt bokat.
 
· Har träffat nya goa vänner ♥
Med bebisar och utan bebisar, man kan aldrig ha för många vänner då man känner att man glider ifrån andra.
 
· Att vara ensamstående med en liten bebis är verkligen tufft, men har sina fördelar också.
Fördelar är ju såklart att uppfostran är mycket enklare, rutiner. Nackdelar finns ju också såklart. Din bebis kan bo på dig i vissa perioder då inget annat duger, vakna 711565 gånger per natt. Svårt att söva och så vidare.
Då vill man ha avlastning. Det får jag och uppskattar det till tusen ♥

· Har firat midsommar, en mors dag och en födelsedag som mamma ♥ Speciellt.

Att inte kunna ha råd med ett par skor till sig själv för att man shoppar alldeles för mycket bebiskläder.
Att skaffa barn är en stor omställning och ingen dag är lik den andra. Men det är ju det som är charmigt med barn. Men man måste också tänka på sig själv. Unna sig en en kväll utan barn, shoppa eller bara vara. Otroligt viktigt och jag måste få sånna dagar. Fast helst utav allt vill man ju vara med sina små ♥. Att prata blöjor, kiss & bajs, utveckling och deras tänder är nått som är så kul. Sen att ryggen är paj efter 6 månader är ju också speciellt. :-)

· Minst sagt så värderar man annorlunda. Jag vet vad jag längtar efter och inte längtar efter.

Nu är det 3 dagar kvar till Julafton och bara några få dagar kvar på 2010, mycket mer kan inte hända. ♥


Kommentarer
Postat av: Anja - 17 & mamma!

Varför fick du göra kejsarsnitt?

2010-12-21 @ 14:20:53
URL: http://anjahakanson.blogspot.com
Postat av: marlene, mamma till lilly & john

Vad fin du blev i håret!! jätte fina örhängen oxå.

Hoppas din dag varit bra? wiii snart julafton.. jag längtar sjukt mkt..



KRAM

2010-12-21 @ 14:35:31
URL: http://lillyjohn.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej gumman, ja men det är ju sjukt roligt att köpa nya kläder till kidsen :) Är mkt nöjd med Nims nya :) Och att man kan sponsra en man känner är ju bara kul.



Ja du får leta vidare, man vill ju inte bara köpa för köpandet skull.



Idag har Nim och jag varit hemma och pysslat. Rivit tapeter, tvättat, busar och sådant :)

Ni? Vad ska ni göra imorgon?

Vi blir hemma imorgon med. Känns skönt :)



Många kramar :)

2010-12-21 @ 20:40:02
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Fifi

Vilken tur att du får lite avlastning, jag kan tänka mig att det kan bli lite tufft själv ibland!

2010-12-28 @ 10:51:26
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0